Monday, April 8, 2013

Ku temui damai di rumah Mu

Alhamdulillah...

Sudah 6 hari saya meninggalkan tanah haram, tanah suci Mekah. Namun masih jelas di ingatan bayangan RumahMu, Kaabah. Terasa sayu hati untuk melangkah pergi selepas selesai tawaf wida'. Tak putus doaku agar engkau memandangku dengan penuh kasih sayang, melapangkan rezeki ku dan mengundang ku semula untuk mengunjungi rumah Mu Ya Allah. Insyaallah...

Saya bersyukur. Sangat-sangat bersyukur.
Allah telah mengizinkan saya untuk mengunjungi tanahNya dan tanah kekasihNya. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah.
Nikmat yang paling besar bagi saya hamba Allah yang serba kekurangan ini.

Dapat dirasakan betapa dekatnya saya dengan pencipta. Semoga saya diberikan kekuatan untuk terus istiqamah di jalannya. Dan semoga perubahan yang ingin saya laksanakan ke atas diri ini mendapat restu, rahmat dan diberkati Ilahi, InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment